Sunday, March 26, 2017

...kalian segalanya...


Anak2 ummi...kalianlah pengarang jantung  belahan jiwa ummi...jadilah anak yg baik...yg taat pd segala nasihat...sentiasa tunai solat, sentiasa  mendoakan ummi n ayah, dalam hati sentiasa ingin buat yg terbaik dan tidak melukakan hati sesiapa saja... Anak2 ummi kalian mesti tbah, sabar dengan apa jua keadaaan, dengn kerenah ummi yg kadang2 tidak menentu membebel....walaupun hanya pd kesalahan yg kecil...ummi sedar kalian kurang senang..tp sabarlah ummi amat mengharapkan kalian jd anak yg sempurna sb tu ummi tak boleh terima kesalahan kalian...sabar ye dengar aje apa yg ummi cakap...buat apa yg ummi suruh, usah berdendam, iri hati,berkira antara keluarga... apa yg terasa ngan ummi jng simpan dalam hati kerna ummi juga xpernah simpan kesalahan anak2 dalam hati...ummi selalu berkata anak2 masih muda...xdapat beza mana yg ummi suka ngan yg x suka...ummi sentiasa do├ákan kejayaan dan kesejahteraan kalian...kalian segala2nya buat ummi...ummi amat gembira ngan kehadiran kalian


                                          ...kalian adalah segala-galanya...

Friday, January 17, 2014

kereta baru utk kakak atie

Hai...lama xjengok kat blog ni...apa pun ummi nak kongsi khabar gembira...ummi n ayah dah belikan kereta baru utk kakak...utk memudahkan kakak menjalani praktikum...esok 18  jan 2014 kita org akan ke shah alam hantar kereta ni...pesan utk kakak n semua anak2 ummi ayah...belajarlah betul2 semua kelengkapan n kemudahan ummi ayah dah sediakan...sekarang ni tugas anak2 utk pastikan kejayaan...dunia n akhirat...
...jaga baik2 ye keteta ni... jng salah guna...

Monday, August 5, 2013

IFFTAR @ RUMAH AYAH..

ifftar di rumah Tok Wan Shariff di Simpang Ampat SPS bersama famili Ummi di sana..InsyaAllah..pegedil masak kicap..daging masak hitam..ayam masak merah..daging bakar dengan Nasi Tomato n mee goreng gerik..haa campur dengan resepi masakan orang SPs nanti tentu jenuh makan nanti ye..hehe

UMMI COOKIES..

Hmm..Ummi Cookies..buahtangan Ummi untuk saudara mara di Gerik dan Penang..Ayah tolong design label..itu shj yang dapat Ummi sediakan..agak sibuk sekarang ni dengan tugasan dan anak - anak yang sudah besar panjang dan belajar di luar belaka kecuali yang bongsu...

AidilFitri1434H

Tuesday, July 16, 2013

Ulang Tahun...

Hari ini 16 Julai 2013 genablah setahun ummi bergelar GB...hihi...begitu pantas masa berlalu...pd ummi rasa baru sangat terima surat kenaikan pangkat tu...byk ilmu yg perlu ummi pelajari...tp ummi bangga juga kerna ummi ada ayah yg byk bantu ummi utk membina keyakinan menjadi pemimpin...sebenarnya ummi ngan ayah kongsi tarikh jd GB ni...cuma ayah dilantik pd 16 Julai 2011...senior setahun...namun ayah memang pemimpin yg hebat...rata2 cg yg biasa bekerja ngan ayah memberi komen yg sama...bangga ummi...ummi nak ucapkan tkasih pd guru2 n warga sekolah ummi yg sentiasa memberi kerjasama yg hebat...doakan ummi berjaya jd pemimpin yg hebat suatu hari nanti...bleh setanding ngan ayah....hihi...
...gambar ummi post dlm bilik gb nanti ummi masukkan...

Saturday, July 13, 2013

Makan-makan...

4 Ramadhan... Makan2 bersama icad...esok pg icad dah nak blik ke SASER bersama iman yg juga msih belajar di seremban... kakak pula cuti sem 2 bulan...jd lapang juga ummi ada yg membantu di rumah...hihi

...ummi teringin juga kalau ada pembantu rumah memandangkan ummi kerja sampai petang la ni...

Friday, July 12, 2013

SUKMAS 2013


Aktiviti Sk Agama...

D-Atiq menyertai pertandingan nasyid anjuran SK Agama...menang...dpt no 3..
Diktiq sebagai pemain alat muzik yg hebat...tahniah buat anak bongsu ummi...

Birthday Ayah...

Sambutan birthday ayah ke 50...hanya bertiga aje...yana, yani n afiq...masing belajar di luar... apa pun buat ayah...kami semua doakan ayah sentiasa sihat, bahagia n gembira bersama hingga ke syurga...amin. Sayang Ayah ♥

Thursday, July 11, 2013

Yang bertahkta di hati...

Insan2 tersayang yg selalu buat ummi gembira n bahagia...ngan pelbagai karenah...

Jemput I-cad @KTM Ipoh...

I-cad balik dari SASER...diktiq seronok sangat...sb boleh bergaduh n riuh kat rumah...

Atiq ngan Fateeh...anak kakTie

Pak su atiq cuba pangku Fateeh...hari pertama Fateeh balik ke Gerik...bangga sangat jadi org pertama pangku Fateeh...yg penting mak su ya dah kalah...hihi. .

ziarah yani@smkrpb ipoh

Kejohanan balapan dan padang smkrpb...tahun terakhir yani...lepas ni entah ke mana pula merantau menuntut ilmu...

Saturday, June 8, 2013

Tuesday, March 19, 2013

Wednesday, February 27, 2013

Hmmm...

Kalau pasai gaya..ni semua ikut Ummi nya le tu...

ICAD..8A DAN SEKARANG DI SASER



Tahniah..cabaran besar tu buat D-Atiq.. sekarang I-Cad dah ada kat SASER..jauh nu di Seremban..tapi kali ni dah ok..tak macam masa masuk SAS Putrajaya masa Ting 1..kali ni I-Cad dan balik sendiri dengan bas...anak lelaki...

Sunday, October 14, 2012

Atie Masuk UiTM


Tahniah Atie..dah dewasa anak ayah n ummi..skrg dah jadi mahasiswa...belajar rajin-rajin..nanti adik2 akan ikut jejak kakak...

Yahooo..selerakkan meja ummi

I.Cad tekun nak hadapi PMR..insyaAllah moga cemerlang..D-Atiq kenale contohi Abang...

Saturday, May 5, 2012

...yang tersayang...


birthday ayah..



Setiap 1Mei kita org sekeluarga sambut brithday ayah..kali ni ke 49 thn...ha ayah dah menjengah usia emas tahun dapan.. rasa baru aje hidup bersama...anak2 pun dah besar belaka...apapun untuk ayah selamat ulang tahun semoga panjang umur n murah rezeki...leh le ummi tumpang..hihihi...ummi ngan anak2 sentiasa sayang pd ayah...dulu kini dan selamanya..muah..muah sry x de hadiah cuma ummi sempat buat kek n masak nasi briani utk raikan ayah...harap ayah faham ye...

Wednesday, April 18, 2012

spelling competition...



D-Atiq...menyertai spelling competition.... English subjek pling diminati...semoga terus cemerlang...

Saturday, March 17, 2012

D-Atiq ngan Kak Tie...


Dik Tiq ngan Kak Tie masa majlis pertungan kak tie baru-baru ni...

Ayah sibuk siapkan laman web sekolahnya..SKRKTBersia. Memang ayah minat ngan laman web... untung sekolah RKT....GB yang bangunkan laman web sekolah.. jelous juga ummi kerna x pandai bina laman web... blog bolehlah sikit2..

Monday, March 12, 2012

Keputusan STPM..

Hai... Kakak sempat post lagi masa ambik keputusan STPM.. kalau pasal bergambar... serah.... Apapun tahniah buat kakak kerna berjaya dan kini kena semak semula pemohonan UPU agar selari ngan kelayakan berdasarkan keputusan STPM. Moga-moga kakak berjaya menjejakkan kaki ke Universiti...Kejayaan Kakak menjadi pendorong buat adik-adik untuk terus cemerlang dalam pelajaran dan seterusnya berjaya mengejar apa yang dicita-citakan...
"Jadilah Anak Kebanggaan Keluarga"

Saturday, December 24, 2011

Cabaran PMR 2012.. buat I-cad

Icad... ingat 2012 cabaran untuk buktikan PMR Icad 8A... ummi n semua mengharapkan Icad mempu menghadiahkan 8A untuk ummi n ayah serta keluarga... Icad perlu fokus semasa belajar.. n byk buat latihan dan ulangkaji.. berkat usaha yang kuat ummi yakin icad pasti berjaya... go..go.. icad..go... PMR tu kacang je...

Debaran.. keputusan STPM...

Kakak Atie... kini jadi pembantu peribadi ummi... iya la kakak ada peluang lama nak berkhidmat ngan ummi sehingga bln Sept 12.. Ganjaran daripadaNYA byk ooo... Apa pun ummi n keluarga sentiasa doakan kakak dpt kejayaan cemerlang dalam STPM... lebih kurang Mac ni dapat le tahu..kan..Caya la kak..!!!

Dhiya..8A PMR

Saturday, April 2, 2011

Tabungan Dik Tiq


huuu.... byaknya duit dik tiq... boleh pinjam ke... abang tu... tengah kenen dik tiq tu...buat baik tolong kira konon nak kongsi masuk akaun le tu... ummi memang bangga ngan dik tiq yg suka menabung... ada cerita menarik yang nak ummi kongsikan... masa hantar duit tu ke bank... mesin kira syiling rosak dibuatnya... mengira duit dik tiq yg banyak tu... tak siap kira sempat sampai empat ratus aje... bakinya ada lagi.. terpaksa bawa balik dan tak bawa semula ke bank lagi... rekod tabungan dik tiq pernah cecah lebih kurang RM 1600 lebih syiling... terbanyak di Gerik berdasar rekod tabung haji, tapi masa tu dik tiq baik hati... kongsi empat orang... dapat le RM 400 lebih seorang.

Tahniah, dik tiq...!!!

demi anak tersayang...


tengok ayah tu... bukan saja jd jurulatih... kena juga jd penyelamat bulu tangkis... alahai... anak2ku badan udah besar jd tak berani le panjat tangga... gayat!!!

beza ngan zaman ummi dulu... sampai hujung julai dipanjantnya... anak la ni tak merasa nak panjat pokok lagi... zaman dah berubah..

Cuti Famili@Melaka Dis 2010

Cuti Famili@Port Dickson Dis 2010